Sharina van den Boom, propositiedesigner: ‘Dat ik mijn beste vrienden heb leren kennen bij DELA zegt genoeg over de familiecultuur die er heerst.’

Doorgroeien, jezelf ontwikkelen, kansen creëren, relevant blijven en met plezier werken. DELA heeft veel aandacht voor haar medewerkers. Collega’s vertellen over hun persoonlijke reis binnen de coöperatie.  Dit keer het persoonlijke verhaal van Sharina van den Boom

Vijftien jaar DELA

Als er iemand weet wat werken bij DELA inhoudt, is het Sharina wel. Met ruim vijftien jaar ervaring bij DELA, mag ze zich met trots propositie designer in het ontwikkelteam ‘Luisterend Oor’ noemen. Als negentienjarige student startte Sharina op de afdeling klantenservice. Bij de opkomst van sociale media rolde zij door naar het webcare team, waar zij vragen van onze leden beantwoordde die via de Facebook - en Twitterpagina werden gesteld. Na bijna een jaar er tussenuit geweest te zijn door haar stage op Curaçao en later in 2012/2013 voor een andere baan na haar afstuderen, bleek DELA al snel de plek om naar terug te keren. Sharina zegt: ‘Ik kwam als het ware met ‘hangende pootjes’ terug bij het bedrijf waar ik het altijd zo naar mijn zin had. Ik werd gelukkig weer aangenomen en kreeg binnen de kortste keren een vast contract. De afgelopen jaren heb ik een vrij allround rol binnen DELA gehad. Van klachten en relatiebeheer tot back-office werkzaamheden. Met mijn huidige functie kan ik meer verdieping krijgen in het contact, waardoor ik op de lange termijn meer kan betekenen voor onze leden en klanten.

Van productgedreven naar ledengedreven werken 

Als Propositie Designer in het ontwikkelteam Luisterend Oor verzamel je allerlei signalen en gegevens die kunnen wijzen op onvervulde behoeften bij de leden. Je verzamelt inzichten door met hen in gesprek te gaan en je bedenkt en ontwikkelt samen met het team de beste oplossingen voor de geïdentificeerde en uitgewerkte behoeftes. Bij DELA komt het regelmatig voor dat medewerkers intern solliciteren op een functie. Zo ook Sharina, die de ideale kandidaat bleek voor deze functie volgens haar collega’s. ‘Wat het vooral heel fijn maakt, is dat ik de organisatie op en top ken en niet bang ben om mijn mening te geven en ideeën te delen.
Het geeft me energie om in een multidisciplinair team te werken waarin je de krachten bundelt om tot de beste oplossing voor onze leden te komen. We gaan met hen in gesprek, zodat je ook zeker weet dat je met het juiste bezig bent. Gedegen onderzoek doen, zelf een script opstellen, respondenten werven, het houden van interviews/enquêtes en de data die hieruit komt analyseren en visualiseren en stilstaan bij wat de bevindingen en inzichten zijn. Vervolgens bepalen we met ons team de volgende stappen om tot een concept te komen en toetsen we dit bij de leden. Begin volgend jaar horen websites te voldoen aan bepaalde voorwaarden, zodat het voor alle leden toegankelijk is. Een onderdeel hiervan is onderzoek doen naar mensen met een auditieve beperking.’  Het artikel gaat verder hieronder

15 jaar DELA

Als er iemand weet wat werken bij DELA inhoudt, is het Sharina wel. Met ruim vijftien jaar ervaring bij DELA, mag ze zich met trots propositie designer in het ontwikkelteam ‘Luisterend Oor’ noemen. Als negentienjarige student startte Sharina op de afdeling klantenservice. Bij de opkomst van sociale media rolde zij door naar het webcare team, waar zij vragen van onze leden beantwoordde die via de Facebook - en Twitterpagina werden gesteld. Na bijna een jaar er tussenuit geweest te zijn door haar stage op Curaçao en een andere baan na haar afstuderen, bleek DELA al snel de plek om naar terug te keren. Sharina zegt: ‘Ik kwam als het ware met ‘hangende pootjes’ terug bij het bedrijf waar ik het altijd zo naar mijn zin had. Ik werd gelukkig weer aangenomen en kreeg binnen de kortste keren een vast contract. De afgelopen jaren heb ik een vrij allround rol binnen DELA gehad. Van klachten en relatiebeheer tot back-office werkzaamheden. Met mijn huidige functie sta ik meer in content met leden waardoor ik direct meer kan betekenen.’

Van productgedreven naar ledengedreven werken 

Als Propositie Designer in het ontwikkelteam Luisterend Oor verzamel je allerlei signalen en gegevens die kunnen wijzen op onvervulde behoeften bij de leden. Je verzamelt inzichten door met hen in gesprek te gaan en je bedenkt en ontwikkelt samen met het team de beste oplossingen voor de geïdentificeerde en uitgewerkte behoeftes. Bij DELA komt het regelmatig voor dat medewerkers intern solliciteren op een functie. Zo ook Sharina, die de ideale kandidaat bleek voor deze functie volgens haar collega’s. ‘Wat het vooral heel fijn maakt, is dat ik de organisatie op en top ken en niet bang ben om mijn mening te geven en ideeën te delen.
Het geeft me energie om in een multidisciplinair team te werken waarin je de krachten bundelt om tot de beste oplossing voor onze leden te komen. We gaan met hen in gesprek, zodat je ook zeker weet dat je met het juiste bezig bent. Gedegen onderzoek doen, zelf een script opstellen, respondenten werven, het houden van interviews/enquêtes en de data die hieruit komt analyseren en visualiseren en stilstaan bij wat de bevindingen en inzichten zijn. Vervolgens bepalen we met ons team de volgende stappen om tot een concept te komen en toetsen we dit bij de leden. Begin volgend jaar horen websites te voldoen aan bepaalde voorwaarden, zodat het voor alle leden toegankelijk is. Een onderdeel hiervan is onderzoek doen naar mensen met een auditieve beperking.’  

Teamwork makes the dreamwork

Sharina is blij dat ze in een klein en hecht team van zes personen werkt waarin er naar elkaar wordt geluisterd en je volledig op elkaar bent ingespeeld. ’We zijn gestart met de ‘Gouden Weken’ om elkaar beter te leren kennen. Door middel van een DISC-game maken we kennis met elkaars ‘kleuren’, drijfveren en daardoor begrijpen we elkaar beter. Ons team werkt hard en we leggen de lat hoog wat ons werk betreft. Als team zijn we drie volle dagen op het hoofdkantoor in Eindhoven te vinden. Dit maakt het ook veel makkelijker om met elkaar te communiceren. Daar hoort ontspannen ook zeker bij en er gaat geen dag voorbij zonder dat we een keer goed hebben gelachen.’ In haar vrije tijd vind je Sharina voornamelijk op de padelbaan, ook mét collega’s die besmet zijn met het 'padelvirus'.

DELA is een jong en fris bedrijf

Volgens Sharina is DELA en  jong en fris bedrijf. 'Iedereen is super betrokken en wil elkaar helpen. Of je nu bij de klantenservice of bij een uitvaartcentrum werkt. Daarnaast krijg je de ruimte om open en eerlijk te zijn. Zeker in mijn nieuwe functie weten we niet alles. Een open blik is heel erg belangrijk, openstaan voor nieuwe dingen, andere invalshoeken bedenken en de ander de ruimte geven zich te laten horen.’

‘Wat is jouw mooiste herinnering van werken bij DELA?’  

‘Ik heb heel veel mooie momenten bij DELA de afgelopen 15 jaar, maar op de eerste plek staat toch echt wel dat ik mijn beste vrienden heb leren kennen bij DELA. Dat zegt volgens mij genoeg over de familiecultuur die er heerst.’
Meld je aan voor de job alert en mis nooit meer een interessante vacatures van DELA

Mis nooit meer een interessante vacature

Stel een job alert in met jouw persoonlijke voorkeur functies en locaties. Zodra er een nieuwe vacature beschikbaar is die voldoet aan jouw wensen, dan ontvang je van ons het vacature overzicht in jouw mailbox.
Meld je aan voor de job alert en mis nooit meer een interessante vacatures van DELA

Mis nooit meer een interessante vacature

Stel een job alert in met jouw persoonlijke voorkeur functies en locaties. Zodra er een nieuwe vacature beschikbaar is die voldoet aan jouw wensen, dan ontvang je van ons het vacature overzicht in jouw mailbox.