Jackie: ‘Mensen die een spaarverzekering bij ons hebben, zetten vaak een vast bedrag per maand, kwartaal of jaar opzij. Dat bedrag kunnen ze op ieder moment aanpassen. In plaats van 100 euro per maand, willen ze bijvoorbeeld 150 euro per maand gaan sparen. Ik voer die wijziging voor ze door.’
Cindy: ‘Ik verwerk wijzigingen in bestaande verzekeringen. Dat kunnen simpele adreswijzigingen zijn, maar ook complexe aanpassingen van de verzekering zelf. Sinds kort verwerk ik ook nieuwe aanvragen. De benodigde informatie krijg ik van onze leden per mail of van mijn collega’s van de klantenservice. Zij hebben onze leden aan de telefoon, wij verwerken de verzoeken vervolgens achter de computer.’
Jackie: ‘Sinds juni 2023. Ik doe het tweeënhalve dag per week.’
Cindy: ‘Sinds januari 2021.’
Jackie: ‘Ik kom uit een hele andere hoek. Ik heb Industrial Design gestudeerd en een tijdje gewerkt bij een grote meubelfabrikant. Daar heb ik meubels ontworpen en uitgevoerd. In 2022 heb ik mijn eigen bedrijf opgericht. Ik verkoop zelfontworpen date-pakketten met daarin alles wat je nodig hebt voor een date met je partner. Ik kan dat perfect combineren met mijn parttimebaan bij DELA.
Cindy: ‘Ik heb een hele diverse achtergrond. Zo was ik croupier in een casino en heb ik lang als schoonheidsspecialiste en pedicure gewerkt. Ook was ik administratief medewerkster bij een deurwaarderskantoor en ik heb in de vishandel van mijn toenmalige man gewerkt. In 2018 ben ik bij de klantenservice van DELA aan de slag gegaan.’
Jackie: ‘Ik vind het heerlijk dat ik lekker kan doorwerken en op het eind van de dag zie hoeveel wijzigingen ik heb kunnen doorvoeren. Bij mijn eigen bedrijf is dat anders. Daar kan ik moeilijk voorspellen hoelang het duurt voordat een nieuw ontwerp af is. De balans tussen de twee banen werkt heel goed voor mij.’
Cindy: ‘Ik ben er trots op dat ik een bijdrage lever aan diensten die belangrijk zijn voor mensen. Ik ben zelf alleenstaand en heb bijvoorbeeld ook een overlijdensrisicoverzekering afgesloten voor mijn zoon. Als mij iets overkomt, kan hij gewoon studeren. Ik weet dus ook uit eigen ervaring hoe belangrijk onze verzekeringen zijn.’
Jackie: ‘Bij sommige wijzigingen is het lastig om te begrijpen wat een lid precies wil. Laatst gaf iemand aan nog maar één euro per jaar te willen inleggen op zijn spaarverzekering. Ik moet me dan afvragen: Wil hij écht die ene euro per jaar opzijzetten of denkt hij dat een periodieke inleg verplicht is? Bij dit soort aanvragen moet ik scherp zijn en samen met mijn collega’s bij de klantenservice uitzoeken wat het betreffende lid precies wil.’
Cindy: ‘Sommige verzoeken zijn makkelijk te verwerken, maar hebben consequenties voor het lid. Laatst belde er bijvoorbeeld een man, waarvan de dochter mee op de polis staat. Die dochter is nu zwanger en hij wilde weten of zijn kleindochter ook bijgeschreven kan worden. Het simpele antwoord is: Ja, dat kan. Het uitgebreide antwoord is: Ja, dat kan, maar de dochter krijgt dan geen kindpremie meer, maar een hogere volwassenenpremie. De kleindochter verzekeren we tegen een kindpremie. Dit soort gevolgen moeten we goed doorgeven aan de leden.’
Jackie: ‘Door mijn achtergrond heb ik veel ervaring met het ontwikkelen van producten. Ik zou het interessant vinden daar ook bij DELA bij betrokken te zijn. Het valt me bijvoorbeeld op dat sommige klanten heel vaak hun periodieke inleg wijzigen. We zouden op het wijzigingsformulier kunnen uitleggen, dat ze gewoon op ieder moment (extra) geld kunnen inleggen. Dan zijn al die wijzigingen misschien niet meer nodig.'
Cindy: ‘Op dit moment ben ik volledig tevreden met mijn huidige functie. Naast het uitvoeren van de verzoeken van de leden, leid ik ook onze nieuwe collega’s op. Ik stimuleer hun kwaliteiten en we werken samen aan ontwikkelpunten. Daarnaast ben ik vraagbaak voor complexe verzoeken. Als mijn collega’s ergens niet uitkomen, pakken we het samen op: Wat wil het lid precies en hoe pakken we dat aan? Deze taken geven me veel voldoening.’
Bij DELA zijn we ontzettend trots op onze getalenteerde medewerkers, die samen zo’n sterke mix vormen. In het tweeluik: de Medewerker mix vertellen verschillende collega's over hun mooie vak binnen onze coöperatie.
Bij DELA zijn we ontzettend trots op onze getalenteerde medewerkers, die samen zo’n sterke mix vormen. In het tweeluik: de Medewerker mix vertellen verschillende collega's over hun mooie vak binnen onze coöperatie.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.